Tilbage til Menu
Din Sande Identitet I Kristus
af Josef Prince

"Han skal sige: Sandelig, i Herren har jeg retfærdighed og styrke."
Esajas 45:24.

Jeg vil gerne dele denne rørende lovprisningsrapport med dig fra Melissa, en dame fra Texas. Jeg tror, at du vil blive meget velsignet og inspireret af den rejse, hun har taget for at opdage sin sande identitet i Kristus.

Fra en ung alder fortalte hendes mor hende, at hun var værdiløs ligesom hendes far og ville blive til værdiløs. Hun følte sig altid værdiløs og endnu mere, når hun blev misbrugt som barn. Uden at have sin fars kærlighed søgte hun desperat kærlighed i mange forhold og partnere, hvilket førte til en destruktiv syndens livsstil og følelser af dyb ulykke, forvirring og konstant tomhed. Her er hvad hun sagde:

Jeg tænkte ikke på at gå til Gud og kirke, fordi folk, jeg kendte, sagde til mig: ”Du kommer til at gå i helvede på grund af dine valg og hvordan du lever. Gud er vred på dig. Han væmmes ved dig." Det var det, jeg troede om Gud, og troede, at der ikke var nogen måde, jeg kunne komme til Ham.

Heldigvis stødte jeg på dit tv-program, da jeg surfede på tv'et. Du talte om Jesu fuldendte værk på korset, og hvor meget Han elsker mig lige som jeg er. Jeg fandt ud af, at jeg ikke kunne stoppe med at lytte til prædikenen. Det var starten på min opdagelse af, hvordan Gud gav Han's bedste – Han's søn, Jesus – for mig, så jeg kunne have et forhold til Ham som min far-Gud og komme i Han's nærhed uden frygt eller skam.

I slutningen af prædikenen inviterede du os til at bede og få Gud ind i vores liv, hvis vi aldrig havde gjort det før. Jeg bad den bøn, og mens jeg bad, følte jeg Jesu kærlighed bare overvældet mig, og al bitterheden, forvirringen, ulykkelighed og smerten i mit liv smeltede bare, som du kan lide at sige, "som smør." Den kedelige smerte, frustrationen og den gnavende tomhed forsvandt bare, og for første gang kom der en glæde, jeg ikke kunne forklare.

Siden dengang er der sket så mange fantastiske ting og velsignelser. Gennem at opleve Jesu kærlighed til mig, har jeg været i stand til at tilgive min mor, og jeg er kommet til at elske hende oprigtigt. Jeg har også været i stand til at tilgive andre familiemedlemmer, som havde fortalt mig, at jeg var værdiløs.

Alt er så anderledes nu. Jeg ved, at Jesus elsker mig, og at Han har store planer for mig. Jeg ser Han's gunst i mit liv. Når jeg bliver lidt bange for ting eller situationer i mit liv, husker jeg at kaste al min bekymring til Gud. Selv når jeg gør noget forkert, finder Han altid en måde at bringe mig tilbage på. Når jeg er i en negativ situation, fortæller Jesus mig, at resultatet bliver godt, fordi Han er der, og Han virker i det.

Jeg har lært at sige: "Jeg er en ny skabning. Jeg er Guds retfærdighed i Kristus. Det handler ikke om, hvad jeg har gjort, men hvad Jesus har gjort.” Forbløffende nok har de fristelser, der holdt mig i fortiden, alle mistet deres greb. Det føles som om jeg aldrig havde levet en destruktiv livsstil.

I dag vidner mit liv om, at far Gud elsker og frelser. Endnu vigtigere, ændringen har været ubesværet – det hele er ved Jesu nåde. Det har intet at gøre med min viljestyrke, men Kristi guddommelige kraft, der virker i mig. Tak, pastor Prins, for at afsløre Jesu skønhed og kærlighed til mig. Jeg føler mig så elsket af Ham, og jeg er så taknemmelig for Han's fuldbragte værk på korset!

Min ven, de løgne Melissa troede på, er de løgne, som fjenden vil have dig til at tro. Når du tror, at du virkelig er en værdiløs ingenting, vil du begynde at opføre dig, som om du er en værdiløs og et værdiløst ingenting. Det er den negative kraft ved forkert tro.

Jeg har et ord til dig, og jeg vil gerne udfordre dig til at dyrke en robust åbenbaring af din retfærdige identitet i Kristus ved gentagne gange at bekende din retfærdighed i Kristus.

I løbet af dagen, uanset om du kører på arbejde, handler dagligvarer eller forbereder et måltid til din familie, skal du bare sige stille under dit åndedræt: "Jeg er Guds retfærdighed i Kristus. Alle de løfter, velsignelser og beskyttelse, som tilhører de retfærdige, er mine« (Ordsp. 10:6). Dette er nøglen til, at du kan opleve varige gennembrud i dit liv!

Til Dag 14
OP